Monday, January 24, 2011

Buat mama dan abah ♥

4 days later , its my besday . ouh . 9teen already (:
mama , terima kasih lahirkan kaklong di dunia yang indah niyh....
ya ALLAH , aku bersyukur ke hadrat Ilahi kerana dilahirkan dalam keluarga yang bahagia dan sempurna segalanya... alhamdulillah~

1992 ...
aku dilahirkan pada tarikh 20 JANUARY . tepat jam 12.45 tengah hari (:
dgn berat 4.15 kg . lahirlah NURUL FARHANIM BT SAZALI. 
''CAHAYA KEGIRANGAN''.... itulah makna name aku.....
seorang ayah yang dipanggil ABAH . dan seorang ibu yang dipanggil MAMA .. hidup aku cukup sempurna....
♥ MY PARENTS . walau hanya sebentar kebahagiaan yang aku kecapi..aku tetap bersyukur kerna... aku tahu masih ada insan lain di luar sana yang tidak dpt merasai kasih sayang ayah dan ibu  ktika mereka lahir..

buad abah ....
kaklong ucapkan setinggi-tinggi terima kasih kerna telah mendidik kaklong hingga kaklong menjadi diri kaklong sekarang...abah ..kaklong rindu abah...sumpah ! kaklong jeles bile org crite psal ayah diorg.. kaklong nak jugak.... kaklong nak jugak org tahu ayah kaklong adalah ayah terbaik dlm dunia niyh...kaklong nak adik2 kaklong rase kasih sayang abah .. kaklong dh 19tahun... tapi , macam baru semalam je kaklong ade dalam pelukan abah,,. abah hantar kaklong pegi sekolah naik moto...bg kaklong duit belanje....sikatkan rambut kaklong dan ckp dgn sume org yang kaklong niyh anak abah... kaklong rindu semua tu....kenape abah pegi dri keluarge kite ? abah x syg kaklong? abah x syg adik2 ??..dan yang paling penting, abah x syg mama ??? abah... kalau satu hari nanti abah berikan kaklong peluang..kaklong cume nak tahu, ape kekurangan keluarge kite ? knp abah pergi?...... kaklong pernah terfikir nak bencikan abah..tapi , mama selalu cakap, abah tetap abah kaklong walau ape pun yg abah buat... knp mama x mara abah ? mama .... abah dh tggalkan kite...abah dh ade keluarge baru.... dye lupekn kite mama.. knp mama x benci abah ? mama x kesian dkt adik2 ?? diorg kecik lagi mama..... kaklong tak nak diorang benci abah mcm yang kaklong dh buat... kaklong tak benci abah, tapi ... kaklong kesal... kaklong kesal dgn ape yg berlaku...kalaulah kaklong dah besar mase tu, msti kaklong akan pertahankan mama...kaklong akan jage mama....kaklong takkan biar perempuan tu ade dlm keluarge kite... kaklong benci dye.....kaklong takkan mengaku....kaklong tak bolehh.. kaklong harap abah faham ;(

MAMA ....jasa mama akan kaklong balas,.. mama tggu ye smpai kaklong habis belajar...mama akan bangge dgn kaklong... itu janji kaklong...kaklong tahu mama kecewa dgn kaklong..kaklong tak dapat keputusan yang baik dalam PMR,SPM.... kaklong tahu mama malu dgn kaklong... kaklong mntak maaf mama.. kaklong mmg dh mencuba sedaya upaya.....tapi kaklong mmg bodoh kan ? kaklong degil.. jahat...kaklong x dgr nasihat mama...ampunkan kaklong...kaklong akan jadi org berguna... insyaALLAH...mama pgang ye janji kaklong...kaklong akan pastikan adik2 pun berjaye jugakk..kaklong taknak org kutuk2 family kite lagi...
org kutuk fmly kite sebab kaklong xde ayah...xpe... kaklong ingt semua tu.. ingt lagi kate2 adek-bradik abah..kaklong x penah lupe walau sepatah pun.. satu hari nanti diorang akan tahu sape keluarge kite....mama jgn sedih ye....



hari ini..
aku masih aku ..
tetap diri aku , nurul farhanim bt sazali.
tapi , aku bukan diri aku yang semua boleh persendakan..
aku takkan biar korg hina keluarge aku lagi..
ya ALLAH , bantulah aku ya ALLAH. hanya KAU yang maha berkuasa...




No comments:

Post a Comment