Tuesday, April 5, 2011

bila hati dah sayang (:

Dulu , aku pernah mnyakiti hati insan yg bernama lelaki ...
aku pernah membuat lelaki terluka...
aku buta dlm menilai kasih syg drinya..
tapi,
usia mematangkan aku ..

saat aku tersedar , hati ku sudah mula mnyayangi nya,
aku terlupa , dia milik insan lain..
sedetik aku terfikir , 
berdosanya aku melukai hati insan lain untuk kbhgiaan aku sndri..
YA ALLAH , KAU maafkn kesalahan hambamu ini,..
aku hanya insan yg lemah..
tidak sempurna...

kata cinta yg kau ucapkn kepadaku,
ucapan rindu yg kau titipkn buatku ,
kasih syg yg kau beri kepadaku , 
membuat aku benar-benar bahagia..

tapi ,
aku takut ! 
aku takut kehilangan dirimu ...
sekian lama aku membiarkan hati ku terkubur buat insan yg bernama lelaki,
begitu payah untuk aku benar-benar mnyakini cinta lelaki..
pengalaman silam mengajar aku untuk lebih berhati-hati dgn insan yg bernama lelaki..

AIDEL .
insan yg memiliki hati ini,
jagalah hati ini sebaiknya..
jgn pernah disakiti,
jgn pernah didustai..
kerna,
aku hanya insan yg lemah.,
sering tersungkur di dunia yg fana ini..
aku insan kekurangan,
tiada keistimewaan,
kekhilafan diri pd waktu silam membuat kau meragui aku,
aku tidak pernah mnyalahkn takdir,
aku redha ,
meski kau bukan yg pertama , aku harapkan , 
kau lah yg terakhir ..
dan...
andai hati ini benar-benar kau sygi,
berikan aku peluang , dan kenalilah hati ini ...
agar kau mngerti , siapa aku sebenarnya...
NURUL FARHANIM SAZALI ..

buat insan lain yang aku pernah mmbuat kamu terluka,
maafkan aku ...
maafkn kekhilafan aku..
tiada sekelumit niat pun untuk mempermainkn dirimu,
kerna , takdir yg menentukan...
maafkan aku :(

1 comment:

  1. xpe lah nurul ada lg insan yg brnama lelaki untuk nurul,,allah ciptakan mnusia secara brpasangan chill ok

    ReplyDelete